فن کویل
نوشته شده توسط : مهتاب گستر

فن کویل :

فن کویل از جمله دستگاههای پخش کننده گرما و سرما میباشد که در سیستمهای آبی تهویه مطبوع زمستانی و تابستانی استفاده میشود، فن کویل از یک کویل یا مبدل حرارتی ویه ویک دمنده یا مکنده که به آن فن هم می گویند تشکیل شده است. آب گرم یا سرد وارد کویل شده و هوای اتاق به وسیله فن از روی مبدل عبور داده میشود و انرژی مورد نیاز را جهت گرمایش یا سرمایش محیط دریافت میکند، و هوای گرم یا سرد شده از طریق دهانه خروجی فن کویل در فضای اتاق جریان پیدا میکند.این عمل بطور دائم تکرار میشود تا زمانی که دمای اتاق به حد مطلوب برسد و طی فرمان ترموستات فن و موتور دستگاه خاموش شود.در قسمت ورود هوا به فن کویل یک فیلتر قابل شتتشو وجود دارد که هوای ورودی را فیلتر نموده و باعث بهبود هوای تزریق شده به اتاق میشود.

سیستمهای تهویه در سه نوع کلی طراحی و تولید میشوند  : سیستم هوایی-سیستم آبی-سیستمهای مختلط آب وهوا

سیستم تمام هوا : در این سیستم، تهویه مطبوع به وسیله هوایی انجام میشود که بیرون از فضای داخلی، توسط دستگاه هواساز برای تأمین شرایط مطلوب آماده شده است و از طریق کانالهای رفت و برگشت به فضا مرتبط میشود.

سیستم تمام آب : در این سیستم، گرمایش و سرمایش فضا از طریق کویل آب گرم / آب سرد و فن دستگاه موجود تأمین میشود یکی از سیستمهای آب فن کویل ها هستند .در این سیستم تأمین هوای تازه جهت رسیدن به شرایط مطلوب، به طور مستقیم از فضای خارجی انجام میشود.

سیستم هوا ـ آب در این سیستم، گرمایش و سرمایش فضا از طریق کویل آب گرم/ آب سرد و فن دستگاه موجود تأمین میشود و تأمین هوای مطبوع برحسب نیاز از طریق کانال و توسط دستگاههای هواساز انجام میشودنمونه این سیستمها فن کویل های کانالی می باشند.

دریک تقسیم بندی انواع فن کویل از نظر تعداد لوله ورودی آب گرم وسرد را می توان به سه دسته تقسیم نمود :

 فن کویل دولوله ای:در این نوع فن کویل که یکی از متداولترین فن کویل ها می باشد، یک لوله برای ورود آب گرم یا سرد از مولد به دستگاه و یک لوله برای برگشت آب به مولد، بر روی کویل مشاهده میشود، از این فن کویل ها در فصل تابستان برای خنک کردن و در زمستان برای گرم کردن فضا، استفاده میشودودر واقع تک منظوره هستند یعنی یا حالت سرمایش و یا حالت گرمایش فن کویل قابل استفاده است

فن کویل سه لوله ای:دراین نوع فن کویل، از دو کویل با ورودی مجزا و خروجی به سمت مولد مشترک استفاده شده است، این نوع در حال حاضر متداول نیست. و به ندرت دیده میشود که مورد استفاده قرار گیرد.

فن کویل چهارلوله ای:در این نوع فن کویل، دو کویل با ورودی مجزا و خروجی مجزا وجود دارد، یک کویل برای سرمایش و کویل دیگر برای گرمایش استفاده میشود، به همان نسبت که کویل و متریال بیشتری در ساخت دستگاه استفاده می شود هزینه اولیه آن نسبت به فن کویل دو لوله ای بالاتر است در عوض امکان استفاده از سیستم گرمایش و سرمایش را به طور همزمان برای دو فضای مجاور فراهم می آورد. در تمامی فن کویل ها یک خروجی برای تخلیه قطرات آب حاصل از تقطیر بخار آب موجود در هواا از طریق لوله درین وجود داردو البته سینی در زیر فن کویل به نام سینی درین که از جنس گالوانیزه مقاوم وضد زنگ ساخته میشوددر ساختمانهای مدرن از سیستم چهار لوله استفاده میشود

 

ظرفیت هوادهی فن کویل:  میزان هوادهی یا همان ظرفیت فن کویل های معمولی از 150cfm تا 1500cfm  می باشد و در فن کویل های صنعتی این ظرفیت از 1000cfm تا 4000cfm  هم طراحی وتولید میگردد البته در ظرفیتهای بالاتر نیاز به فنهای سانتریفیوژ با ابعاد بزرگتر و به همان نسبت موتورهای پر قدرتری دارد این نوع فن کویل ها برای مکانهای صنعتی که میزان صدا چندان اهمیت ندارد پیشنهاد میگردد .در فضاهای مختلف برای توزیع تنوع موجود در فن کویل ها، انتخابهای زیادی در اختیار طراحان قرار میدهد، معمولا برای کردن متوازن گرما یا سرما، به جای استفاده از یک دستگاه فن کویل با ظرفیت و ابعاد بالا، از چند فن کویل کوچکتربا ابعاد کمتر استفاده می شود، البته در جاهایی که محدودیتهایی وجود داشته باشد لزوماً از فن کویلهای با ظرفیت بالاتر استفاده میگردد. فن کویلهای کانالی در ظرفیتهای 1000 تا 4000 سی اف ام و از طریق کانال به فضا مرتبط میشوند، در بعضی از این نوع فن کویل ها، برای تأمین فشار مناسب هوا، فن بعد از کویل قرار میگیردمزیت این گونه فن کویل ها این است که شما می توانید هوای تازه را نیز به محیط تزریق نمایید.

قیمت فن کویل : در رابطع با قیمت انواع فن کویل­ که به منظور تهویه هوا مورد استفاده قرار می­گیرند با ید بدانید که با توجه به ظرفیت فن کویل ، نوع فن کویل ، میزان هوادهی فن کویل و سایر عوامل و متریالهای بکار رفته میتواند متفاوت باشد.. قیمت فن کویل های تولیدی شرکت مهتاب گستر با توجه به متریال درجه یک که در آن استفاده می شود بسیار مناسب وقابل رقابت می باشد در ضمن این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می­باشند.شما می توانید با اطمینان کامل این محصول را خریداری نمایید و با پشتوانه قوی که بابت خدمات دارد از آن استفاده نمایید.





:: برچسب‌ها: فن کویل , قیمت فن کویل , تولید کننده فن کویل , فروش فن کویل , فن کویل کاستی ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: